Nowa era transportu kolejowego rozpoczyna się na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (PKM), gdzie pierwszy z czterech pociągów hybrydowych zaczął swoje kursowanie. Unikalność tych pojazdów polega na ich zdolności do podróżowania zarówno po trasach zelektryfikowanych, jak i tych, które nie posiadają takiego udogodnienia. W sumie, dla poprawy infrastruktury transportowej w regionie, samorząd województwa zdecydował o zakupie czterech takich jednostek, zainwestowawszy w ten cel 128 milionów złotych.
Na pierwszy rzut oka, trudno dostrzec różnicę między tymi hybrydowymi pociągami a standardowymi pociągami elektrycznymi. Również podnoszą pantograf do sieci trakcyjnej, z której czerpią energię od momentu, kiedy linia PKM została zelektryfikowana.
Jednak prawdziwe „cudowne” działanie tych innowacyjnych maszyn ujawnia się dopiero wtedy, gdy kończy się odcinek zasilany prądem i pociąg musi kontynuować swoją podróż. To jest dokładnie to, co dzieje się na linii 201 z Gdyni do Kościerzyny. W takich sytuacjach, pojazd jest w stanie przełączyć się na tryb zasilania spalinowego, umożliwiając płynną i nieprzerwaną podróż.