Władze zarządzające Portem Gdynia wprowadziły modyfikacje do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w procesie selekcji prywatnego partnera do zaplanowanego przedsięwzięcia – budowy Portu Zewnętrznego. Kluczowe zmiany dotyczą okresu eksploatacji. Osoby zainteresowane udziałem w konkursie mają możliwość podjęcia decyzji oraz złożenia oferty do czerwca 2025 roku.
Zgodnie z planem, Port Zewnętrzny w Gdyni ma stanowić rozbudowę nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego, powstając w zasadzie na obszarze wodnym. Projekt ten miał być jednym z kluczowych i największych elementów rozwoju polskiej gospodarki morskiej ostatnich lat i symbolizować ekspansję Portu Gdynia w kierunku otwartego morza.
Wprowadzone aktualizacje polegają na wydłużeniu maksymalnego czasu eksploatacji proponowanego przez prywatnego partnera, z 38 do 44 lat. Jaki był powód takiej decyzji?
– Modyfikacje w SIWZ są efektem kompleksowego badania zarówno ekonomicznego, jak i strategicznego. Celem tych zmian jest zapewnienie korzyści na długoletnią perspektywę dla sektora publicznego oraz prywatnego uczestnika inwestycyjnego. Pragniemy zaznaczyć, że wszystkie nasze działania dotyczące przetargu są realizowane zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, a także z uwzględnieniem strategicznego znaczenia całego projektu dla gospodarki polskiej i bezpieczeństwa narodowego – wyjaśnił Zarząd Morskiego Portu Gdynia.