Miejscowe władze Gdyni wyraziły chęć ponownego podjęcia dyskusji z gminą Kosakowo na temat powiększenia wiaduktu znajdującego się na ulicy Płk. Dąbka. Według wcześniejszych planów, które były popierane przez poprzednie władze, przewidziano utworzenie dwóch pasów ruchu, z których jeden miał być przeznaczony dla autobusów. Jednakże, urzędnicy z Kosakowa sprzeciwiali się takiej koncepcji, argumentując, że nie spowoduje ona żadnej poprawy w aktualnej sytuacji na zakorkowanej drodze. Teraz, po zmianie władz zarówno w Gdyni, jak i w Kosakowie, widoczna jest perspektywa wspólnej realizacji tego projektu.
Podobnie jak wiele innych, ta inwestycja ma swoją historię; otóż planowana modernizacja wiaduktu nad torami kolejowymi przy ulicy Płk. Dąbka byłaby ogromnym ułatwieniem dla kierowców korzystających z tej trasy w północnej części Gdyni. Ta droga jest często używana przez kierowców z sąsiednich gmin, zwłaszcza z Kosakowa. W 2019 roku, samorządy Gdyni i Kosakowa doszły do wstępnego porozumienia dotyczącego realizacji tej inwestycji, której początki zaplanowano na 2022 rok. Niestety, negocjacje odbywające się za zamkniętymi drzwiami nie przyniosły oczekiwanych rezultatów.
Kontrowersje wywołała liczba pasów ruchu na planowanym wiadukcie oraz kwestia buspasa. Przedstawiciele gminy Kosakowo uznali, że propozycja Gdyni, polegająca na wybudowaniu dwóch pasów, z czego jeden miałby być przeznaczony dla autobusów, nie przyczyni się do poprawy sytuacji na drodze. W zamian za to, sugerowali projekt wiaduktu, który mógłby być w przyszłości rozszerzony do trzech pasów ruchu. Byli również gotowi zaakceptować alternatywną koncepcję, która zakładała utrzymanie dwóch pasów dla ogólnego ruchu drogowego między skrzyżowaniami z ulicami Derdowskiego i Kwiatkowskiego.